Pages

Tuesday 13 September 2011

LeMBaRan BaRu


2Tahun telah berlalu..kini aku mlgkah msuk ke semester 5..cepatnya msa brlalu..wlupn rmi yg asyk ckp ng aku, lmanya lg ko nk hbs stdy..(aku yg alami,drg lak y g nk bising2 kn)..hihi..kita xkn tau kalo xrsa..kn3?? haa..aku rsa aku mcm da ckup besar lak bila msuk sem5 ni..np ek??jd senior??ermm..kos aku da xda junior da..so..still gk batch kitorg yg plg junior even sem8 pn..haha..SEMESTER BARU ni ak membawa brsama HATI yg BARU.cecececehhh..4BULAN cuti kn..so, aku CUCI la HATI ku yg sgt KOTOR ni..DENDAM..DENGKI...IRIHATI..BENCI..benda2 yg  kita xsdar menGOTORI HATI kita ni..cz kt umah aku nk ada perasan bgtu kt sapa lak kn...semua org2 yg aku syangi..so..aku harap..bila aku da msuk stdy ni, ak dpt didiklah hati aku ni mnjauhi sifat2 MAZMUMAH tu..amiinnn..berhadapan dgn persekitaran yg mcm2 dugaan ni kdg bole mmbuat diri kita hnyut gk..aku hrap..bila da mkin besar ni, aku dptla buat yg BAIK..JAUH LEBIH BAIK..dan yg TERBAIk drpd sblm2 ni..

Kalo 2thn sblm ni reslt aku xla segempak org lain, tp aku BERSYUKUR cz aku dpt cpai apa yg aku impikan seiring ng usaha dan doa dr kedua org tuaku..aku harap sgt2 aku konvo nnt, aku dpt 1st CLASS..ermm..tingginya impian kn??tp xda yg mustahil..aku nk sgt jd mcm membe bek aku yg nk konvo buln10 ni..bgga gile aku dpt membe mcm dia..leh jd INSPIRASI aku kn??memg dia sentiasa jd inspirasi aku pn..hee..

Hmm..sem5 ni kelas aku pdt gile..(ak rsa pdt cz tiap hari ada kls..xmcm sem2 lps mst ade hari cti..hehehhe)..so aku xbole la nk “lepak” ng membe2 aku bile bosan cz sume kls pg..(tp aku usahakan gk utk hlgkn tnsin stdy..tnsion la sgt kn??hee)..JUJUR..aku tAKUT gile msuk sem5 ni..mgkn cz sbjek pn mkin sush kn.aku plak brani2 nk ambk sbjek sem8  cz da xda pilihan..so aku kna usaha lbh la nmpknya..lbh mcm mna,ak pn xtaula cz aku ni jns stdy last minit..hehe..tp xpala..blm cuba blm tau kn??kot2 la sem5 ni aku jd RAJIN SIKIT..hee

So,..Ak harap..dgn HATI yg bARU ni, aku dpt jalani hidup aku

tnpa MENYUSAHKAN n DISUSAHKAN
MENYAKITI n diSAKITI
MEMBENCI n diBENCI
MEMBANTU n diBANTU
MGHARGAI n diHARGAI

“Kerna hidup ini hanya sekali..biarlah kita DIZALIMI..jgn kita mENZALIMI..berusahalah mgHARGAI apa yg kita miliki hari ini..”
KERANA.....

:: SEMALAM itu adalah KENANGAN..HARI iNi adalah KENYATAAN..dan ESOK belum tentu DALAM GENGGAMAN ::


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...